My photo
Um escritor, um poeta, um aventureiro,

Thursday 2 April 2009

Timor Leste: Destruisaun iha Familia

Kuandu hau lê artigu Loro Horta ho título "The curse of commodities", Oil-fuelled growth with child prostitution in Timor-Leste, publikadu iha www.opendemocracy.net, 26 - 03 - 2009, no, artigu hosi Lino Lopes ho título PROSTITUIÇÃO INFANTIL: UM PROBLEMA DO TERCEIRO MUNDO?, publikadu iha blog FAFC, 01-04-2009, halo hau hanoin atu hakerek artigu simples ida ne'e.
Hau konsidera katak laos deit pobreza maka sai kauza maibe destruisaun iha familia nia laran hanesan mos kauza ida hosi prostituisaun infantil.

Ohin loron, iha Timor Leste, familia barak maka fahe malun. Familia fahe malun tamba hakfodak deit ba osan, projektu oi-oin nebe monu hanesan has tasak nomos servisu nebe ladun efisien. Komesa hosi ema politiku sira, empresariu sira, seluk-seluk tan, hotu-hotu preokupa liu ho osan, projektu no pozisaun iha sira nia servisu fatin du ke sira nia familia rasik. Konsekuensia hosi familia fahe malun maka oan sira abandonadu, laiha orientasaun no edukasaun to ikus oan sira mete iha prostituisaun.

Kuandu familia fahe malun, sociedade sei sai rungu ranga. Ema riku sira sei kontinua goja iha ema seluk ninia sofrimentu.

Hanesan Loro Horta hakerek: Quando eu sai de um clube nocturno em Dili, eu vi uma pequena rapariga que não tinha mais de oito anos a pegar na mão de um irmão com cerca de quarto anos. Eu perguntei-lhes o que estavam a fazer naquele local às três da manha, eu disse, “ vocês deviam estar em casa”. Ela disse, “ preciso de dinheiro para comprar comida.”
Eu questiono-os ainda mais e depois de mais algumas perguntas a rapariga, que tinha ainda a inocência nos seus olhos disse-me, “o meu irmão mais velho manda-me para aqui, ele está no fim da estrada, se eu não arranjar dinheiro, ele bate-me.” Eu dei-lhe cinco dólares e fui-me embora, preocupado se fiz a coisa mais acertada.
As crianças não pertencem à rua. Certamente que não, numa nação rica em petróleo.

Ba se los riku nasaun nian (petroliu), se familia barak maka fahe malun no prostituisaun infantil existe ? Ida ne'e hanesan refleksaun kiik ida.

No comments:

Post a Comment